söndag 2 november 2008

ELDR

Jag var på ELDR konferens nu i Torsdag och i fredags.
Mycket intressant att få vara med och se hur vi i centerpartiet
är med och påverkar Europa till en bättre plats för befolkningen.

Jag deltog under Torsdagen på ett lunch seminarium där jag blev
mycket orolig för vilken kortsiktighet FP har i framtids frågorna
om miljö och energi frågorna.

På Fredagen var jag först på frukost seminarie anordnat av
oss i Centern och fp om kvinnors rätt till sin kropp, mycket positivt
att vår resolution gick igenom i omröstningen. Efter det så var jag på
en lunch debatt om framtidens jordbruk....HJÄLP
Vilken inställning en av våra eu parlamentariker har, hon är i från
Danmark, hur kan hon stå upp och försvara kemikalie industrin
och försvara användningen av GMO produkter!!!!!!!!!!!!
Flera av C medlemmarna "kokade" och lämnade debatten
Jag kämpade mig i genom det hela, och ställde frågor som fick
helt horribla svar typ att EKOLOGISK produktion dödar!!!!!!
har man hört fan tala förr tro!
nä, tur att Maud's tal ok, men vilket tal rassmusen höll, vilket driv
karl'n har.
Jag tycker att Center fick mycket gjort.

Nu kämpar jag vidare mot nästa nämnd på Onsdag och vidare i livet
på möten som kommer.

Inga kommentarer: