söndag 28 september 2008

Sönda kväll med lite tankar

Tja det är den 28 i dag, dagen då lönen tar slut.
Det är inte lätt att få allt att gå ihop med en industriarbetares lön
men vi kämpar vidare, som alla andra.

I dag var jag och en vän på ishockey, jag bjöd efter som han aldrig
har varit på ishockey.

Det var ingen överraskning att "mitt" lag vann. för vilka ska rå på
Leksands if i allsvenskan i år, den frågan får vi besvarad någon gång
men inte i dag efter som vi vann idag igen.

Igår var det allians träff på stan, kul att träffa engagerade människor
för vi börjar att bli en stor bristvara i samhället i dag.

Färre och färre engagera sig i politiska partier, idrotts föreningar,
och handikapps förbund, vi som börjar blir lätt involverade i desto flera
olika saker, så som i mitt fall, Centerpartiet både parti organisatoriskt
och politiskt, i PSO samt på jobbet som skyddsombud i unionen samt
åt ifmetall.

Jag hoppas att utvecklingen vänder så att flera vill engagera sig, det räcker
med att vara med i en organisation och man behöver inte lägga all sin tid,
utan det man känner att man kan lägga.

Inga kommentarer: